maandag 31 oktober 2011

Een hard pak slaag

Afgelopen zaterdag werd de 2e ronde van de KNSB competitie verspeeld. Na een pijnlijke afstraffing in de eerste ronde uit bij Groningen mochten we deze keer proberen de schade te herstellen in de wedstrijd tegen Rotterdam. Ik heb van de andere partijen weinig mee gekregen om er een zinnig oordeel over te vellen, daar ik het simpelweg te druk had met mijn eigen partij tegen Frans Cuijpers. Met wit pakte hij de opening niet bepaald ambitieus aan en kon ik na een zet of 12 al op voordeel rekenen. Ik pakte het niet erg voortvarend aan en liet mijn tegenstander na 15...Lf4? (het eenvoudige 15...Lb6 geeft zwart groot voordeel) terugkomen in de partij met 16.Dg4! Wits minuspion werd gecompenseerd met een groot ruimteoverwicht in het centrum en op de koningsvleugel en zo kon ik geen plan verzinnen om mezelf los te werken. In tijdnoodfase sloeg wit zijn slag en niet veel later kon ik opgeven. Het team verloor uiteindelijk wat geflatteerd, weliswaar terecht met 2.5-7.5 en blijft daardoor stijfjes onderaan. Een uitgebreider wedstrijdverslag is hier terug te vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten