zondag 23 oktober 2011

De kogel is door de kerk

Al een langere tijd speel ik met de gedachte om mijn avonturen op het web te delen, maar telkens is er iets wat me ervan weerhoudt om een blog te lanceren. Geen gebrek aan tijd of onderwerpen (hoewel, dat kunnen jullie beter na verloop van tijd beoordelen!), maar eerder de vorm waarin het zou moeten worden gegoten. Vanavond is dan eigenlijk uit het niets een knoop doorgehakt. Tijdens het lezen van De suikeroogst van La Amada van Christina Garcia werd ik in mijn gedachten volledig meegezogen door hoofdrolspeler Chen Pan, een Chinese immigrant die op de suikerrietplantages als slaaf wordt ingezet. Later weet hij te vluchten naar Havana, waar hij een nieuw bestaan zal opbouwen. Veel meer van wat ik gelezen heb kan ik me nauwelijks meer voor de geest halen, aangezien mijn herinneringen gelijk terug gingen naar de tijd die ik daar 1,5 jaar geleden doorbracht tijdens het Capablanca Memorial.
Goed, het eerste steentje is gelegd. Ik zal proberen regelmatig mijn belevissen hier te publiceren. Morgen staat er in ieder geval de 2e ronde van de Belgische teamcompetitie op het programma. Vroeg uit de veren om nog wat van de hoofdstad te zien. Voor nu nog even een paar uurtjes terug naar het Cubaanse platteland...
See you!
Robert

Geen opmerkingen:

Een reactie posten