woensdag 2 november 2011

Morgenavond live op playchess

Nadat nummer een van de wereld Magnus Carlsen geen trek meer in hem had als coach, heeft Kasparov inmiddels alweer een nieuw samenwerkingsverband met een aanstormend talent gesloten. De gelukkige dit keer is de 24-jarige Amerikaan met Japans bloed Hikaru Nakamura, de huidige nummer 10 van de wereld. Het nieuws komt niet geheel onverwachts en de geruchten circuleerde al een langere tijd door de schaakwereld. ChessVibes doet uitgebreider verslag.
Zelf afgelopen dagen druk bezig geweest met trainingen geven en mijn vaste bijdrage te leveren voor ChessVibes Openings, deze week met een interessante update in de hoofdvariant van de Ben-Oni. Lezen dus!
Vanaf morgen betrokken bij een nieuw online project op de PlayChess server. Bedoeling is om het publiek (doelgroep huisschaker tot 2000 rating) in een uurtje bekend te maken met de ins and outs van een opening. Geen saaie laveerpartijen, maar liever een herleving van het romantische schaak uit de 19e eeuw. Ik kan al verklappen dat deze week het Evans-gambiet zal worden behandeld. Zometeen even de laatste puntjes op de i zetten in een testopname. Morgenavond voor het grote publiek van 19.00-20.00, dus zorg dat je erbij bent!
Morgen begint ook het EK landenteams. De Nederlandse ploeg, 9e geplaatst, is op volle sterkte afgereisd naar het Griekse Porto Carras, waar ik zelf al tweemaal ben geweest. Luxe 5-sterren hotel 100 km ten oorden van Thessaloniki. Alle ingrediënten zijn aanwezig voor een hoge klassering, maar de concurrentie liegt er niet om. Mijn voorspelling 1. Rusland 2. Armenië 3. Oekraïne 4. Azerbeidzjan 5. Nederland. De vrouwenploeg (13e geplaatst) bestaat uit een gezonde mix van ervaring en talent en heb ik dus ook volste vertrouwen in. Go ladies, ik reken op een top-10 klassering!
Nu we toch met voorspellingen bezig zijn durf ik wel te zeggen dat Ajax vanavond Europees overwinteren gaat veiligstellen. 3-1!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten