dinsdag 26 juni 2012

Bon Bini A Dushi Koursou!


Zoals dat vaker gaat met blogs is mijn poging mijn (schaak)avonturen bij te houden na een tijdje doodgebloed.  De reden waarom in mijn geval kunnen we lang of kort over praten, maar tijdens mijn laatste grote toernooi in Lvov zakte de stemming behoorlijk in na een paar onnodige nederlagen. De zin om er dan op papier nog wat van te maken verdween als sneeuw voor de zon.

In de tussentijd heb ik mijn Oekraïense ratingdonatie ruimschoots terugverdiend in de Nederlandse, Belgische en Duitse competitie en heb ik de schade in het Capablanca Memorial te Havana afgelopen mei zeer binnen de perken weten te houden. Het schaakseizoen op scholen, clubs en andere trainingen loopt rond deze tijd van het jaar tegen het einde en daarom vond ik het wel weer eens tijd worden voor een nieuw buitenlands avontuur...

Kleine Knip, een van de mooiere stranden op het eiland!

Gisteren ben ik na een 10-uur durende vlucht+ 2 uur vertraging aangekomen in Curaçao. Inmiddels is het alweer de 5e keer dat ik op het Caribische eiland verblijf voor het internationale schaaktoernooi dat volgende week begint en ik moet toegeven dat het zeker niet bepaald gaat vervelen.

Ik verblijf in een appartementencomplex dat wordt verhuurd door een Nederlandse familie en waar zich voornamelijk stagiaires zich huisvesten. Zou het daarom geen toeval zijn dat voor de ingang de straat vol ligt met Heineken blikjes en flesjes? De omgeving wordt met name gekenmerkt door enorme verkeersdrukte en ligt helaas wat afgelegen van de mooie strandjes. Voordeel is wel dat op de hoek van de straat de legendarische Bananas bar weer in gebruik lijkt te zijn, waar ik acht jaar geleden als 16 jarige puber samen met collega top GM Dennis de V. de dansvloer onveilig heb gemaakt.

Ik hurkend links, Dennis geconcentreerd op rechts!

Het toernooi begint pas op 6 juli en tot die tijd zijn er genoeg mogelijkheden om zelf het eiland een beetje te verkennen. Het wachten is op mijn Australische kameraad GM David Smerdon die een paar dagen voor het toernooi zal aankomen. Dan kunnen hotspots als Mambo Beach en Tu Tu Tango ook weer ‘s nachts van een bezoekje worden voorzien!

Goed, eindelijk weer een poging om mijn blog nieuw leven in te blazen. Jullie zullen begrijpen dat ik hier wel betere dingen te doen heb dan achter mijn laptop te hangen, maar ik zal mijn best doen de volgende post niet weer 7 maanden uit te stellen!

Bon Bini a Dushi Koursou!
Robert

Geen opmerkingen:

Een reactie posten