vrijdag 6 juli 2012

Curacao: een korte impressie van de eerste week


Na ruim een week puur genieten van al het moois hier in Curaçao gaat het schaakfeest dan vandaag echt beginnen. En op voorhand geen excuses voor eventuele teleurstellende resultaten, want aan de voorbereiding kan het niet gelegen hebben. Afgelopen zaterdag heb ik even kunnen ''inspelen'' met een simultaan tegen de Curaçaose jeugdtalenten nadat ik de dinsdag er voor al het snelschaakkampioenschap van de lokale vereniging had weten te winnen. Hopelijk zal ik er in slagen mijn ongeslagen status weten vast te houden tijdens het toernooi.

Intussen heeft GM David Smerdon ook intrek genomen in het appartement en ik kan melden dat het er hier niet netter op is geworden. Maar geen kwaad woord over mijn Australische compagnon die me komende week nog over het eiland moet vervoeren. Afgelopen twee dagen hebben we zelf al onze ogen uitgekeken toen we over het eiland werden rondgereden. Woensdag helemaal bij Westpunt geweest, waar in mijn ogen de mooiere stranden liggen waar we op een overheerlijke lunch werden getrakteerd in Kura Holanda, voor vakantiegangers een ideale plek om geheel tot rust te komen. Vervolgens weer helemaal terug de andere kant om het Hyatt (speelzaal) te inspecteren. De dag werd afgesloten met een verfrissende Amstel Bright biertje in een privé zwembad van waar we een fantastisch uitzicht over het Spaanse Water hadden.

Intussen contact gelegd hier met twee Nederlandse meiden die ons gisteren uitnodigden om mee te gaan naar Grote Knip, de toeristische trekpleister. De azuurblauwe kleur van het water is een genot voor het oog en niet verrassend is het een bekend plaatje op ansichtkaarten. Bij terugkomst waren we aan onze stand verplicht wat terug te doen en werden de dames getrakteerd op Dave's cocktails. Aanvankelijk waren zijn Caipirinhas zeer geslaagd, maar bij nader inzien bleek toch iets te weinig limoen te zijn ingekocht. Vervolg: improvisaties met citroenen, mango's en verschillende vruchtensap was geen al te groot succes. Om de wat vreemde smaak weg te spoelen sloten we de dag af in Tantro (vroeger Zinco) waar we live aanwezig waren bij de 1/8 finales van de billieshake wedstrijd. Wordt ongetwijfeld vervolgd...
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten